Veelgestelde vragen
Hieronder beantwoorden wij een aantal veelgestelde vragen. Staat uw vraag hier niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Bestellen & betalen
Alle producten kunt u rechtstreeks in de webshop bestellen, 24 uur per dag en 7 dagen per week. Na ontvangst van uw bestelling en betaling in de webshop ontvangt u een bevestigingsmail met daarin een samenvatting van uw bestelling en het ordernummer. Als u contact met ons opneemt over een geplaatste bestelling vragen wij u om dit bestelnummer.
U kunt uw bestelling afrekenen in de webshop met alle gangbare online betaalmethoden.
U kunt uw bestelling ook per mail aan ons doorgeven. Per telefoon gaat helaas niet, dan zullen wij u vragen om uw bestelling alsnog via de mail door te geven. Uiteraard kunnen wij wel telefonisch uw vragen beantwoorden en samen de bestelling doorspreken om tot de juiste keuze te komen.
Indien u wilt bestellen vanuit een bouwdepot kunt u ons een mail sturen. Wij vragen om uw adresgegevens en de specificaties van uw bestelling. Hiervoor maken wij vervolgens een factuur in orde die u vanuit het bouwdepot kunt betalen. Na ontvangst van uw betaling gaan wij aan de slag.
Dit is afhankelijk van het product wat u hebt besteld. Hoe sneller u contact opneemt om een wijziging door te geven, hoe groter de kans is dat één en ander nog aangepast kan worden.
Als u uw bestelling succesvol heeft afgerond ontvangt u direct uit de webshop een bevestigingsmail. Dit duurt niet langer dan 15 minuten. Als u die e-mail hebt ontvangen weet u zeker dat wij de bestelling in goede orde hebben ontvangen. Als u de bevestigingsmail niet ontvangen hebt, kijk dan eerst bij de ‘ongewenste e-mail’. Ontvangt u daar ook geen bevestigingsmail? Dan vragen wij u om contact op te nemen over de bestelling.
Ja, alle prijzen zijn inclusief BTW en ook inclusief verzending.
U kunt als buitenlands bedrijf bestellen zonder BTW, een zogeheten ‘Intracommunautaire Levering’. Dit kan alleen via e-mail en dus niet direct in de webshop. Hiervoor vragen wij u om de details van uw bestelling door te sturen in combinatie met uw bedrijfsgegevens met geldig BTW-nummer. De bestelling wordt vervolgens door onze klantenservice via e-mail afgehandeld
Zodra uw bestelling gereed is en wordt verstuurd, ontvangt u van ons een e-mail met de Track & Trace code van de koerier en een factuur in de bijlage.
Levering & verzending
Verschillende producten hebben verschillende levertijden. De actuele levertijden staan bij ieder product in de webshop vermeld. Heeft u een vraag over een bestelling en wanneer die geleverd gaat worden? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Zodra uw bestelling gereed is en wordt verstuurd ontvangt u van ons een Track & Trace code van de koeriersdienst. Zo weet u van tevoren wanneer u de koerier aan de deur kunt verwachten met uw bestelling.
Alle prijzen op de website zijn inclusief verzending en u betaalt dus geen extra verzendkosten.
Afhalen is helaas niet mogelijk, wij versturen rechtstreeks naar het adres wat u bij de bestelling hebt opgegeven.
Verschillende producten hebben verschillende levertijden. De actuele levertijden staan bij het desbetreffende product aangegeven.
Voor de kleine pakketten kunt u de meest gangbare koeriersdiensten verwachten zoals PostNL, DHL en DPD. Voor grotere pakketten en zware producten gebruiken wij diverse transporteurs. Vaak zal zo’n levering op een pallet worden afgeleverd. Het is dan belangrijk dat er iemand aanwezig is om de zending aan te nemen en ervoor te tekenen. Uiteraard brengen wij u tijdig op de hoogte als de levering plaats zal vinden.
De kleinere pakketten zullen veelal bij uw buren worden afgegeven of die kunt u afhalen bij het afhaalpunt bij u in de buurt. Voor grote pakketten en pallet leveringen maken wij van tevoren een bezorgafspraak en is het belangrijk dat er iemand aanwezig is. Als er ondanks een gemaakte afspraak niemand aanwezig is zal er een tweede bezorgafspraak gemaakt moeten worden en hieraan kunnen voor u kosten verbonden zijn.
Uw bestelling wordt bezorgd tot aan de drempel van de eerste voordeur. Bij een flatwoning betreft dit dus de drempel van de portiek op de begane grond. De chauffeur bepaalt zelf naar eigen inzicht hoe dicht er bij de voordeur kan worden geleverd. Hou hier dus rekening mee, met name voor grote producten of bijvoorbeeld de loodzware gietijzeren radiatoren die wij ook in ons assortiment hebben.
Producten
De juiste radiator is in de eerste plaats een radiator die voldoet aan uw randvoorwaarden. Denk hierbij aan de benodigde warmteafgifte en de afmetingen van de radiator. Maar u kiest een designradiator natuurlijk ook op basis van het uiterlijk. Wij hebben een aantal tips voor u op een rij gezet waarmee wij u op weg helpen. Mocht u na het lezen nog vragen hebben neem dan contact op met onze klantenservice.
Bij iedere radiator op de website ziet u onder het product een aantal tabbladen staan. Bij het tabblad ‘Productkaart’ vind u alle technische gegevens. Denk hierbij aan de beschikbare afmetingen met de bijhorende warmteafgifte en de afmetingen van de aansluitingen.
Wij plaatsen geen radiatoren en hebben geen installateurs in dienst. U kunt bij ons dus alléén terecht voor de producten en niet voor installatie.
Retourneren & Garantie
Wij leveren verschillende producten van verschillende aanbieders. Bij ieder product staat de garantietermijn vermeldt op het tabblad ‘Specificaties’.
Indien u duidelijke schade aan de verpakking ziet bij het afleveren hoeft u het product niet aan te nemen en niet te tekenen voor ontvangst. In dit geval vragen wij u om direct contact met ons op te nemen via telefoonnummer 085 – 3036 555.
Indien een product beschadigd uit de verpakking komt kunt u dit melden via ons contactformulier. Wij vragen u in dat geval om uw bestelnummer te vermelden en de schade te beschrijven. Onze klantenservice neemt vervolgens contact met u op om de schade verder af te handelen.
In Nederland hebben consumenten het recht om, ongeacht de reden hiervoor, binnen 14 dagen een aankoop via een webwinkel ongedaan te maken. Dit recht heet het ‘herroepingsrecht’. U kunt uw producten dus zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen retour sturen en dan krijgt u uw geld terug.
Op het herroepingsrecht zijn enkele wettelijk bepaalde uitzonderingen, waaronder de uitzondering die geldt voor maatwerk. De definitie voor dit maatwerk is als volgt:
“de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde zaken, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument”
Veel van onze designradiatoren zijn niet geprefabriceerd. Deze zijn te bestellen met verschillende aansluitposities en in vaak wel honderden verschillende kleuren. Ook kunt u vaak kiezen of een radiator wordt aangesloten op uw CV of dat u een elektrische of hybride radiator wilt bestellen. Deze radiatoren worden voor u op afroep gemaakt en zijn dus niet voorradig. Dit maakt dat deze radiatoren zijn uitgesloten van het herroepingsrecht en dus niet kunnen worden teruggestuurd. Als een radiator is uitgesloten van het herroepingsrecht staat dit altijd duidelijk aangegeven bij het product. Mocht u hier nog vragen over hebben dan kunt u contact opnemen.